19 maart 2013

Tourist Tuesday: Wafels en chocolade voor iedereen!

MARLOU SARIS & CHRISTO MERCELIS
Foto's: Marlou Saris



Het is weer dinsdag, tijd dus voor een nieuwe Tourist Tuesday! Van het koude weer krijgt een mens honger en wij gingen deze keer dan ook in een winters Brussel op zoek naar toeristen met een appetijt. Proberen ze steeds de lokale eetgewoonten als ze op reis zijn of blijven ze liever bij wat ze kennen? En wat vinden ze van onze chocolade, wafels en french fries? Oftewel...
Wat eet jij als je op reis bent?

Takafumi en Takafumi, beide 24 en uit Japan
"Wij vinden de chocolade hier echt geweldig. We hebben het ondertussen al uitgebreid geproefd en ook veel gekocht, vooral bij Neuhaus en Godiva, daar krijg je echt de lekkerste chocolade! Nu zijn we op zoek naar een goed flietkoot - zeg je dat zo? - want de french fries willen we nog proberen."

Alessia, twee Madelina's en ook twee Valentina's (allemaal 18) uit Italië
"Wij komen niet zozeer voor het eten, maar zullen ook geen pizzeria binnenstappen. Dat kennen we en bovendien is dat thuis veel lekkerder. Dan liever iets lokaals, maar echt vreemd hoeft het niet hoor, liever iets dat we kennen."

Grace (29) uit Zuid-Korea en Viviane (25) uit China
"Ik woon nu al drie maanden in Brussel voor stage, maar dit is onze eerste wafel sinds we hier zijn. Daarom hebben we maar meteen een speciale genomen. Ook de frieten moet ik nog proberen, dat moet ook vandaag... morgen gaan we namelijk naar huis! Op reis wil ik steeds de lokale specialiteiten proeven, maar ik durf dat al eens uit te stellen."

Lina (21) en haar Duitse vriendin Caroline (26)
Lina, die enkele jaren in Brussel heeft gewoond en het woord neemt terwijl Caroline duidelijk van haar wafel staat te genieten: "Ik leid mijn vriendin hier zo wat rond en dan maak je dat meteen lekker met een Brusselse wafel. Straks gaan we waarschijnlijk naar een friterie, die op het Jourdanplein is echt heel goed!"

Rodrigo (18) uit Mexico
"Nadat we er zoveel over gehoord hebben, willen we zelf ook eens zo'n wafel proberen. We hebben al chocoladetruffels en pralines geproefd en we zijn grote fan van jullie bieren. Het zijn er zoveel, we zouden langer willen blijven om er meer uit te testen!"

Ina (26) uit Noorwegen
"Op reis eet ik graag het lokale eten, al ligt het er een beetje aan waar ik ben. In grote steden is bijvoorbeeld zo veel lekker eten, dat ik soms een lekker bord pasta of Aziatisch eten gewoon niet kan weerstaan... Hier in Brussel heb ik vanalles gegeten! Friet, chocola, speculaas... En nu dus een wafel. Dit eten ze in Amerika als ontbijt, gek hè?"

En, wat eet jíj het liefst als je op reis bent? Laat het ons weten in de enquête links op onze blog, of laat een reactie achter op dit bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij omarmen elke opmerking, prangende vraag, opbouwende kritiek of lovende reactie, so shoot! Oh ja .. en bedankt!